söndag 7 december 2008

Födelsedag

Att erfara Gud. Vad är det för dig?

Idag var jag i Klara kyrka på mässa och det var fint. Men kanske blev jag ännu mer tagen av Lars Lerins råa akvareller på Waldermarsudde. Ljus och mörker, det sköra gryningsljuset över en nedlagd fabrik i Lofoten. Har aldrig varit en konstälskare, har beundrat hantverket men sällan blivit berörd känslomässigt. Det blev jag idag.

På eftermiddagen var Johan och jag och handlade julklappar till barnen. Först suckade jag lite över trängseln i leksaksaffären, men när vi gick därifrån med våra paket kände jag mig glad över att vi faktiskt har två små barn att köpa paket åt. Två skatter. Ovärderliga.

Sedan gick vi på Café 60 på Sveavägen, ett av de få caféer i Stockholm som har kvällsöppet. Det kan jag sakna från Göteborg, alla kvällsöppna caféer. Beställde ljuvlig kolapaj och drack Pellegrino Limonata och kaffe. Efter all god mat den här helgen kan jag äta Mamma Scan-köttbullar och makaroner en vecka utan att klaga. Har fått min beskärda del av lyx för veckor framöver.

Födelsedagen avslutades med bio, vi såg "Rachel getting married", den var bra. Skulle kunna skriva att den var smärtsam och vacker också men det blir nästan för många adjektiv på en och samma dag. Godkväll kära dagbok och eventuella läsare. Guds frid!

Inga kommentarer: