måndag 5 januari 2009

Hej 2009!

Inatt kom vi hem från Sälen där vi firat nyår med två andra familjer. Det värmer mitt modershjärta att se barnen röja loss i snön, åka skidor och fnissa tillsammans i stugan. Själv gillar jag skidåkning sådär, det är vackert med all snö men jag har inga problem med att åka pulka med lillkillen istället. Den här julledigheten har varit intensiv men det har varit roligt!

2008 var ett bra år, 2009 kommer att bli annorlunda eftersom jag ska börja jobba och bägge barnen ska gå på dagis. Min bebis är snart två år! Min tid som lattemamma är över... för denna gång åtminstone. Att kalla sig för lattemamma låter kanske lite passé, men faktum är att jag nog är en sån, älskar att sitta på café och prata i timmar. Blir väl inte så mycket med det nu när man ska jobba. Men inom kyrkan kanske man har schyssta fikapauser?

Inga kommentarer: