fredag 14 november 2008

Bilden av Britney

Är så innerligt glad för min kurs och mina kursvänner i Kyrkans grundkurs. Jag har funnit min Gud. Jag är hemma nu. Slumpen är Guds sätt att vara anonym var det någon som sa. Är tacksam för alla de små steg som fört mig hit. Det innebär verkligen inte att mitt liv är problemfritt men jag känner förtröstan. Det är stort.

Från det ena till det andra. På vårt kylskåp sätter jag ibland upp tidningsurklipp och foton. Hittade en bild av Britney Spears som berörde mig. En svensk konstnär har studerat paparazzibilder av Britney och gjort målningar utifrån dem. Skulle gärna sett hela utställningen men har inte hunnit. På en av hans målningar som var med i DN är Britneys ansikte förvridet av förtvivlan. Hon är klädd i trasiga jeansshorts, solglasögon och har en sån där liten fånig hund i knät. Hon sitter ensam och liten med en stor amerikansk flagga i bakgrunden. Det är så mycket raseri och utsatthet i den bilden att man vill gråta.

Britney slog igenom som en oskuldsfull tjej i tofsar. Omvärlden har sett henne falla och resa sig flera gånger. Vi älskar att se fasader rämna, därför att vi själva hela tiden rämnar och återuppstår, det är min tolkning.

Inga kommentarer: