söndag 16 november 2008

Storkyrkan och storhandling

Söndag. Var i Storkyrkan på högmässa, det var fint. När jag promenerade från stationen föll stora snöflingor från himlen. Nu ikväll tog jag bilen och åkte och storhandlade. Det kan ju tyckas vara en vardaglig handling, men icke för mig! Jag njuter fortfarande av nyhetens behag att vara ensam i bilen. Ingen grinig körlärare eller suckande sambo utan bara jag och Ave Maria är på stereon. Och så handlade jag med självscanning! Ordning och reda, pengar på fredag. Livet är vardagligt men ändå storslaget. Jag gillar det. Godnatt!

1 kommentar:

Ina sa...

Vilken fin blogg du har! Så roligt att läsa. Du i din bil, jag kan se det framför mig :-) Lycka!
Och kursen ja.. det är helt klart den som fyller mina tankar just nu. I min mailbox finns det fina mail som avslutas med önskan om Guds nåd och frid. Varma ord som fyller mig med glädje, glädje över att JAG befinner mig i den här situationen. Fredag!! Kram Katarina