tisdag 11 november 2008

Körkort 5 nov 2008!

Tänk att den dagen så äntligen skulle komma. Dagen då jag klarade körkortet! Vilken lättnad. Det var en viktig dag på många sätt eftersom den här nio månader långa processen har lärt mig något väsentligt: Att ALDRIG GE UPP. Det är så viktigt.

Hela veckan var speciell. Dagen innan jag hade uppkörning träffade jag en präst som har betytt mycket för mig. Hon talade om att öppna sig för den goda kraften i tillvaron och vi avslutade med bön om ledning och kraft. Bönen bar mig genom hela provet, det är sant.

För övrigt var mamma här i veckan vilket betydde avlastning för mig. Jag kunde göra ärenden och luncha på stan i lugn och ro och gå på teater med en nyfunnen vän. Så åkte vi allihop till Junibacken och hade det riktigt kul. Blåbärsmuffins och invigning av mysig Elsa Beskow-utällning. Ibland kommer det mycket roligt på samma gång.

Samma dag som Barack Obama blev president i USA tog jag körkort i Jakobsberg. Yes, we can!

Inga kommentarer: