fredag 9 november 2007

Drömmar

Lever jag som jag vill leva? Använder jag min tid på rätt sätt? Ja, jag gör i alla fall det jag tror är rätt. Men visst har jag drömmar som slumrar. Men det gäller att inte låta sig förledas av trendiga drömmar och förväxla dem med ens egna. Det är ungefär som med begreppet romantik. Romantik är mer än röda rosor och Andrea Bocelli. En "romantisk" man kan sannerligen vara en ulv i fårakläder.

Jag längtar inte efter långsemester i Asien. Jag längtar inte efter ett nytt kök. Jag drömmer inte om att vinna på lotto. Men just nu skulle jag gärna vilja:

1. Hitta mitt drömjobb. En plats där känner att jag gör nytta. Som är i samklang med min personlighet, där jag slipper spela någon jag inte är.
2. Åka på retreat. Ett dygn av tystnad räcker. Jag tycker det verkar våldsamt spännande.
3. Få mer tid att läsa, kanske börja i bokcirkel.
4. Mer fördjupning, mindre yta. Fler kyrkobesök, där får min själ ro.
5. Tågsemester. OK, det är en trend, men jag älskar tåg, det är ett ljuvligt sätt att resa. Och miljövänligt.

Inga kommentarer: