lördag 17 november 2007

Narcissistiska bloggosfären?

Läste en intervju med en skådespelare som beskrev hur han avskydde alla bloggar, att det bara handlade om att folk ville synas och söka bekräftelse.

Ja. Och? Vad är det för fel med det? Vad är det för fel med att vilja kommunicera med sin omvärld? Att sätta sina tankar på pränt den korta tid man har på jorden. Våra liv är som gnistrande tomtebloss, låt oss berätta för varandra hur vi känner innan lågan slocknar.

Att vilja bli sedd men också att vilja lyssna. Växelverkan, vad sägs om det?

1 kommentar:

Unknown sa...

Det låter så härligt när du skriver om hur E leker och är inne i sin egen värld. Som när du var liten och lekte. Du kunde också gå in i lekens värld. Tänk så skönt att "bara leka" och inte fundera över vad och varför jag gör vad jag gör. Bara vara.
Jag har också varit i kyrkan idag.
Jag var i svenska kyrkan. Det är inte det samma som i frikyrkan.
Det är visserligen den samme Guds son, som det predikas om, men det känns inte lika förtroendeingivande på något sätt.
I Alphagruppen jag går i fick jag låna boken "Drabbad av det oväntade" av Elisabeth Sandlund.
Den läser jag nu.
Det var därför jag besökte Svenska kyrkan idag.

En medlem i Alphagruppen har också tagit reda på var man kan gå i en Alphagrupp där du bor. Baptistkyrkan har Alphakurs. Det börjar säkert en ny kurs till våren.

Jag är med Dig i tankarna! Jag är så glad för Dig och din familj!
Jag önskar Er det allra bästa.
Hörde ikväll "Älska mig för den jag är" skriven av Benny Andersson. Den sjöngs av Aibusk Singers och berörde mig djupt.

Kram

Mamma