söndag 2 mars 2008

Håhåjaja

Hujedamej, detta jordeliv. Det här med körkortet är så himla segt nu... Men there is no turning back. Bara att gneta på i snålblåsten.

Men igår firade vi Lillebror. Med egenhändigt tillverkad prinsesstårta och allt! Den där tårtan var verkligen ett gemensamt projekt. Jag gjorde kakan, J delade den i tre delar, jag bredde på fyllning och J garnerade. Det var vår kärlekstårta till Lillebrors ära. Inga hårsvall i smeten denna gång.

För en vecka sedan fastande min dotters hår i elvispen när vi skulle baka. Hon gjorde en oförutsägbar rörelse med huvudet och olyckan var ett faktum. Livet är så skört så man vill gråta. Men det går vidare. Det är det fina i kråksången. Men den här veckan har Sinnesrobönen kommit väl till pass...Gud! Hjälp mig acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.

För övrigt hjälper inte After Eight mot ångest. Fick för mig det tidigare ikväll. Men icke sa Nicke. Godafton alla själar./Anna

Inga kommentarer: