tisdag 11 mars 2008

Stora ord

Var på teater i fredags, "Mästaren och Margarita". Den var överdådig och full av teatrala uttryck som "Jag lovar och svär" osv, men jag gillade det. Det var en skröna och jag gillar vanligtvis inte skrönor (tokiga gycklare och feta katter som svär osv) men det religiösa temat lyfte föreställningen. Gillade idén att Jesus lyfter all skuldbörda från Pontius Pilatus, som fått bära hundhuvudet för Jesu död på korset i över tvåtusen år. Upprättelse, försoning, det är vägen.

Idag hade jag körlektion igen. Tycker det gick rätt ok. Min körlärare säger att jag inte stressar längre. I början fick han påminna mig om att andas.

J tog förresten sina första steg den 9 mars, han blev väldigt, väldigt glad. E konverserar oavbrutet numera, det är kul att följa hennes underfundiga tankegångar. Jag har ett nytt favoritgodis, Nattkatten från Fazer. Alltid nåt att glädjas åt. Adjö för nu.

1 kommentar:

Karl Magnus sa...

Hej Anna !
Den dagen kommer när du kör bil lika briljant som du hanterar svenska språket i din blogg, om än två skilda världar !
Pappa