fredag 28 december 2007

Mellan jul och nyår

Oj, nu var det längesedan jag skrev. Julen har kommit och gått. Vi har det bra här i Falkenberg. Gran, glitter, paket, mat och godis och massa härligt prat. På julnatten gick vi på julmässa och det var... märkligt. Stort. Det roliga var att mamma, syrran och jag hade tre helt olika upplevelser.

Mamma: Jaa, det här var väl trevligt, de sjöng ju hellre än bra men ändå...
Jag: Jag tycker det var helt fantastiskt. Vilken predikan! Och kvinnan som sjöng Ave Maria! Jag rös i hela kroppen och tårarna bara droppade.
Syrran: OK, då ska ni få höra vad jag tycker, det var ju helt värdelöst!

Nu närmar sig det nya året. Under 2008 ska jag ta körkort. Så är det bara. För övrigt ska jag vara mammaledig. Mot slutet av nästa år börjar väl jobbsökandet. Sedan har vi en del gemensamma drömmar i familjen. Det blir nog ett bra år. Hoppas på mycket kärlek och att alla jag känner får vad de önskar sig.

En liten årslista, 2007:

Årets händelse: J föds. Mamma blir frisk från hjärntumör.
Årets roligt/jobbigt: Mammaledighet.
Bok: Undantaget av Christian Jungersen och Kristendom för ateister av Olle Carlsson.
TV-program: Mia och Klara.
Musik: Jewel och Cat Stevens.
Upptäckt: Kyrkan vid Brommaplan.

Nä, nu ska jag spela Rappakalja.

Inga kommentarer: