lördag 5 april 2008

En solig lördag

Har varit en riktigt fin lördag. Var på mitt kära bibliotekscafé, beställde Pellegrino citron, capuccino och biscotti och låtsades att jag var i Italien. Läste Maria Küchens Anteckningar efter en frontalkrock med Gud och kände mig rörd, glad att leva. När jag kom hem åt vi plättar och sedan tillbringade vi eftermiddagen med Bamse-Lotto och dansade till Pretty Womans soundtrack. Sedan kom jag på att det kanske inte var så bra att Emily dansar eftersom hon har feber, men det gick nog bra. Vi läste några nya barnböcker från bibblan också. Jag är helt såld på vissa barnböcker, nästan uteslutande de som jag själv läste som barn... Lill-Zlatan och Nöff nöff Benny i all ära, men tacka vet jag böckerna och Bella och Gustav, Alfonsböckerna och Lena Anderssons vackra bilderböcker.

Vad det känns skönt att vara trettio år ändå. Jag står rätt stadigt på jorden, och om jag faller, så vet jag att någon tar emot mig.

Allting vilar i min Faders händer. Skulle jag som barn väl ängslas då?

Inga kommentarer: