tisdag 16 oktober 2007

Integritet, vad är det?

Tanke för dagen: lavemang är bra för magen. Nä, det lät ju helt sjukt. Det handlar om att min lilla 3-åring har varit förstoppad i över ett dygn så nu kom min snälla granne med lavemang och hjälpte det lilla hjärtat. Ja, det är en dag i en småbarnsförälders liv.

Sedan bakade jag en kladdkaka och kollade på Skild! på SVT. Nej, jag går verkligen inte i separationstankar men den dokumentärserien är ruggigt bra gjord och jag njuter när journalistik fungerar, när människor verkligen delar med sig och visar sitt hjärta framför kameran. Jag är helt för den privata trenden som växer hela tiden, från dokusåpor till självutlämnande böcker och bloggar. Vi behöver inte vara så hemliga inför varandra. Däremot finns det ju något som heter integritet också, det kan jag nästan inget om...

Inga kommentarer: