tisdag 30 oktober 2007

Stammis

Idag fick jag rabatt på mitt stammisfik. Jag är alltså V.I.P på Café Au Läs i Sumpan. Är det härligt eller borde jag skaffa mig ett liv?

Hursomhelst, jag älskar det stället, det är är en oas för mig. När jag blir för less på mammalivet lindrar det alltid att gå en sväng till biblioteket och ta en fika. Mycket dramatik har faktiskt utspelats där. Jag tog ett graviditetstest på deras toalett - positivt. Senare har resultatet av graviditeten röjt runt där och tjatat om glass. Jag har gråtit, skrattat, läst, njutit av godsaker och diskuterat livets väsentligheter. När jag i framtiden kommer se tillbaka på min mammaledighet kommer jag se det stället framför mig.

Allt har sin tid , varje företag under himlen har sin stund. Nu är det tid för fika.

Inga kommentarer: